Nå utvider Løwini med drift i Oslo
Markedet for store prosjekter går så det griner for Løwini. Fra høsten er de på plass i Oslo.
– Vi ansetter den første medarbeideren i Oslo for å kunne ivareta de store kundene bedre, sier daglig leder og hovedeier i Løwini-konsernet Rune Wisth.
36 millioner i omsetning
I år tar bodøselskapet sikte på å passere totalt 36 millioner kroner i omsetning. Et solid hopp opp fra 28 millioner korner i fjor.
Wisth beskriver farten inn i 2014 som vanvittig høy når det gjelder Løwini Prosjekt. Denne delen av virksomheten prosjekterer, designer og bygger butikker, kontorer, kafeer og restauranter. Fra 18,8 millioner kroner i omsetning i 2013, sikter de seg inn på 24 millioner kroner i år.
På Stormyra er lokalene utvidet med et eget showrom for de store kundene. På merittlisten har Wisth frisørkonsernet Raise, treningskjeden Stamina og rørleggerkjeden Varme og Bad.
– Det er ikke så mange som tar seg av hele prosjektet fra workshop med kunden, til design og budsjettering, sier Wisth om Løwinis konkurransefortrinn. I disse dager sluttføres også forhandlingene med en ny stor nasjonal kjede.
Interiør og møbler
Løwini driver også to interiør og kontormøbelbutikker samt en ett år gammel nettbutikk. Inneværende år regner Wisth med at butikkonseptene vil omsette for 10 millioner kroner. I 2013 ble plussresultatet på vel en halv million kroner fra prosjektvirksomheten visket ut av minustallene fra butikkdriften.
– Nettbutikken er der uten at vi har klart å få det store trykket. Vi har innsett at det vil ta tid å komme inn i dette markedet og det er fortsatt mye som skal på plass for å lykkes med nettbutikk, konstaterer Wisth.
Samtidig er det ingen tvil om at nettbutikkene fungerer som døråpner i privatmarkedet til de to butikkene i Bodø.
Proffmarkedet
– Underliggende er nettsatsing viktig for butikkene, poengterer han.
Om det blir butikketableringer i andre byer er like fullt uvisst. Først ønsker Wisth at de har lønnsom drift i eksisterende butikker i Bodø.
– Men vi har en drøm om å etablere oss med butikker andre steder, men først og fremst er det utviklingen i proff-markedet i Oslo, vi forfølger nå, oppsummerer han.